Cum a ajuns un om al străzii șeful unei firme de un miliard de dolari
Taihei Kobayashi a trecut de la dormit pe străzile din Tokyo la conducerea unui startup de tehnologie a cărui valoare de piață a depășit un miliard de dolari.
Povestea sa este una dintre cele mai remarcabile care a ieșit dintr-o afacere cu capitalizare mică din Japonia. Compania Kobayashi, care ajută startup-urile și alte firme să proiecteze și să creeze noi afaceri și produse, a devenit publică în iulie. Acțiunile sale s-au triplat de atunci, ajungând la peste un miliard de dolari, potrivit Bloomberg.
Este un rezultat pe care puțini și l-ar fi putut imagina acum două decenii. După cum spune Kobayashi, părinții săi l-au dat afară la 17 ani când a renunțat la un liceu de prestigiu, pentru a se concentra asupra trupei sale. Cânta muzică în timpul zilei și dormea mai ales în aer liber, folosind cutii de carton pentru a se încălzi în nopțile friguroase de iarnă. A rămas fără adăpost timp de un an și jumătate.
În cele din urmă, s-a angajat ca inginer de software. El a fost unul dintre membrii de bază în înființarea predecesorului companiei acum cunoscută sub numele de Sun * Inc., pronunțat Sun Asterisk, în Vietnam în 2012. Acum este director executiv al Sun *.
„Iernile erau reci pe stradă”, spune Kobayashi, în vârstă de 37 de ani, despre experiența sa pe stradă. „Au existat momente în care lucrurile păreau un adevărat iad. Dar am depășit acele vremuri”.
Potrivit lui Kobayashi, părinții săi nu au acceptat decizia sa de a renunța la liceu. Au făcut eforturi financiare pentru a-i permite să obțină o educație universitară, a spus el. Iar încercările lui de a-și contacta părinții nu au avut succes.
„Mi-au spus să plec, așa că am plecat și asta a fost”, a spus el. „Am vrut să-mi trăiesc viața făcând ceea ce-mi place!”
Yushi Fukagawa, un prieten apropiat de la școala lui Kobayashi, care lucrează în prezent la Sun *, își amintește momentul în care antreprenorul a rămas fără adăpost. La 19 ani, unui manager al unui club de muzică live i-a fost milă de Kobayashi, oferindu-i un loc de muncă și spunând că se poate adăposti la club. A făcut-o timp de aproximativ șase ani.
În cele din urmă, Kobayashi a decis că este timpul să meargă mai departe. În primul rând, a câștigat niște bani tranzacționând discuri muzicale online. Apoi a dat peste o ofertă de muncă care nu necesita calificări sau experiență. Tot ce trebuia să facă era să dea un test, spune el.
Examenul de șase ore a testat candidații pe domenii, inclusiv abilități matematice, gândire logică și IQ. Koyabashi a trecut testele și a început să lucreze la firmă, care l-a instruit să devină inginer software.
Așa l-a cunoscut pe Makoto Hirai, unul dintre fondatorii Sun *. Cei doi au fost de acord că există mulți ingineri de software care au excelat în programare, dar puțini care ar putea folosi aceste abilități pentru a veni cu modele de afaceri funcționale. Au decis să înființeze o companie pentru a acoperi decalajul.
Cum a ajuns CEO-ul unui startup de tehnologie de un miliard de dolari
Kobayashi s-a mutat în Vietnam în 2012 pentru a angaja personal din grupul de tineri ingineri din țară. În martie 2013, membrii fondatori au înființat compania Framgia Inc. în Japonia, care și-a schimbat numele în Sun * în 2019. Ideea a fost să trimită ingineri pentru a ajuta startup-urile japoneze care se luptau să construiască o afacere viabilă. „Poziția noastră a fost să ne angajăm pentru creșterea acelor startup-uri, „, a spus Kobayashi.
De-a lungul anilor, Sun * și-a dezvoltat afacerea și are acum peste 70 de clienți. Compania este listată pe piața Mothers din Tokyo Stock Exchange pentru firmele de start-up în iulie. Acțiunile sale au crescut de aproape șase ori până în septembrie, atingând o valoare de piață de peste un miliard de dolari, mai precis 1,4 miliarde de dolari.
„Vrem să fim agresivi în oferirea serviciilor noastre marilor corporații”, a spus el. „De aceea am ieșit la bursă”
Mitsushige Akino, director executiv la Ichiyoshi Asset Management Co., a declarat că există o cerere bună pentru serviciile companiei, dar vânzările și profitul sunt încă scăzute. „Lucrurile ar putea fi dificile”, a spus Akino. „Trebuie remarcat dacă compania este capabilă să-și susțină ritmul de creștere. Acest lucru este valabil mai ales pentru veniturile sale, care nu sunt prea mari acum”.
Kobayashi, care s-a întors în Japonia din Vietnam în 2019, a declarat că compania câștigă afaceri de la firme mai mari, inclusiv cele din blue-chip Nikkei 225 Stock Average. Printre clienții săi se numără SoftBank Corp, Masayoshi Son, potrivit site-ului web Sun *.
Kobayashi a spus că este conștient de riscuri, dar nu este descurajat de acestea. A spus că s-a confruntat cu mai multe provocări mult mai dificile în trecut. De atunci, a reluat legătura cu părinții săi, iar timpul pe stradă este o amintire îndepărtată. „Ceea ce vreau să fac acum este să lucrăm în continuare pentru a realiza viziunea companiei noastre”, a spus el.